INTERNET BANKING?? KELEBIHAN DAN KEKURANGAN

Perbankan internet adalah satu istilah yang digunakan untuk menggambarkan proses di mana pelanggan yang melaksanakan transaksi perbankan melalui cara elektronik. Pelanggan juga dapat menjalankan yang boleh diklasifikasikan sebagai transaksi untuk urus niaga dan bukan. Perbankan Internet mempunyai kelebihan dan kekurangannya tersendiri. Antaranya :
 
Kelebihan perbankan Internet

• Kemudahan - Bank-bank yang menawarkan perbankan internet dibuka untuk urus niaga perniagaan di mana-mana pelanggan yang mungkin selagi ada sambungan internet. Selain dari tempoh penyelenggaraan laman web, perkhidmatan itu boleh didapati 24 jam sehari dan 365 hari sepanjang tahun.

• Perbankan Online membolehkan pengemaskinian lebih mudah. Masa untuk menukar alamat surat-menyurat dikurangkan, pesanan cek tambahan mendatangkan faedah dan mengenakan kadar faedah masa sebenar.

Kemudahan pemantauan - Seorang pelanggan boleh memantau perbelanjaan / beliau melalui dompet maya melalui bank-bank dan aplikasi tertentu dan membolehkan pembayaran. Boleh menyemak baki akaun masa sebenar dan maklumat yang mendatangkan faedah. Ini mempercepatkan proses perbankan, justeru meningkatkan kecekapan dan keberkesanannya.

Kemudahan transaksi - kelajuan transaksi adalah relatif lebih cepat daripada penggunaan ATM atau perbankan di kaunter.




Keburukan perbankan Internet

hubungan Perbankan - perbankan dalam alam maya atau internet banking menyukarkan pengguna melaporkan masalah yang dihadapi berkaitan akaun.

Akaun terdedah kepada serangan penggodaman, phishing, malware dan aktiviti yang tidak dibenarkan.

Pembelajaran - Bank dengan laman yang rumit boleh memberi kesukaran untuk mengendali dan menghendaki untuk membaca tutorial bagi menggunakan sistem internet yang mempunyai banyak prosedur.

Masalah Transaksi kemungkinan transaksi gagal dan tersilap apabila tersilap dalam melakukan transaksi

12 comments:

  1. hihihihihihihihihiihihihihhihihihihihihihiihih

    ReplyDelete
  2. thanks a lot for your information.....i learn more thing about internet banking

    ReplyDelete
    Replies
    1. hope what i share can solve your question..

      Delete
  3. Replies
    1. I just share information what i know... :)

      Delete
  4. I think other website proprietors should take this website as an model, very clean and fantastic user genial style and design, as well as the content. You are an expert in this topic! Slice invitation code

    ReplyDelete
  5. nice knowledge

    ReplyDelete