Visual Basic.NET



    Assalamualaikum semua...Urmm..dah lama x update blog. Maklum la, sibuk sikit dengan macam-macam urusan dunia. Okey..bagi sesi kali ni, Abg Naz akan kongsi sikit pasal VB.NET.



        Semester ni, Abg Naz belajar bahasa pengaturcaraan baru. Ada la perasaan teruja tu..nak tahu sebab apa?? Sebab VB.NET ni ada interface dia tersendiri. Semester lepas, Abg Naz belajar bahasa pengaturcaraan juga, tapi yang asas je..tak ada interface, Pengaturcaraan C++. Walaupun macam tu, kalau tak mahir C++, jangan harap nak mahir bahasa pengaturcaraan lain SEBAB Pengaturcaraan C++ adalah asas untuk mahir dalam bahasa pengaturcaraan yang lain. 





Visual Basic .NET (VB.NET) ialah bahasa pengaturcaraan berorientasikan objek yang merupakan kesinambungan daripada Visual Basic dan dilaksanakan dalam Microsoft .NET Framework.



      Sekarang ni, Abg Naz dalam proses belajar benda alah ni. nanti dah mahir boleh la buat sistem sendiri guna VB.NET. Semesta ni buat sistem by group, next semester by individu pulak. Fuh, pengalaman mengajar kita menjadi matang dan mahir. InshaaAllah, nanti Abg Naz kongsi lagi apa yang patut ea,..

No comments:

Post a Comment